Pokud se alespoň trochu orientujete ve světě Erasmus+ příležitostí, víte, že jich opravdu není málo. Existují programy jak pro studenty, mladé podnikatele, pro pracovníky s mládeží, kteří se chtějí více vzdělávat v tom, co dělají, tak ale i pro mládež, která do žádné takové skupiny nezapadá. Právě na mládež v teenagerském věku pocházející ze znevýhodněného prostředí, nacházející se v těžké životní situaci, s finančními problémy, trpící handicapem, nebo mládež v NEET situaci (Not in Education Employment or Training) jsme se zaměřili na projektu vzdělávání pracovníků s mládeží s názvem E+ inclusion.

Tréninkového kurzu se zúčastnilo čtrnáct pracovníků s mládeží, kteří si v rámci jednoho týdne skrze praktické aktivity a studijní návštěvy vyzkoušeli, jak s mládeží z těchto skupin pracovat, jak přizpůsobit program tak, aby se mohl zapojit každý bez ohledu na jinakosti, ale také to, jak takovou mládež do programu Erasmus+ zapojit, což mnohdy bývá největší překážkou. Vyzkoušeli si například techniku design thinking, empatickou mapu, nebo vytvořit obsah na sociální sítě, který mládež zaujme.

Tyto dovednosti se budou hodit při druhé fázi tohoto projektu, výměně mládeže, kdy z každé země dojedou účastníci právě z těchto cílových skupin a účastníci tréninkového kurzu budou mít nelehkou úlohu v podobě oslovení a zapojení těchto účastníků do Erasmus+ příležitostí.

Poznatky z celého projektu jsme zapracovali do brožury, kterou považujeme za odrazový můstek k tvorbě strategie k inkluzi.

Tento projekt byl realizován za finanční podpory EU, programu Erasmus+